Klachtenregeling onderwijs
Afdeling onderwijs van IKC De Edelsteen streeft een
transparante organisatie na waarin we als gelijkwaardige partners met elkaar
overleggen. Maar waar mensen samenwerken, kan onverhoopt toch iets verkeerd
gaan. Wij hebben daarom ook een officiële klachtenregeling.
Indien u vragen heeft over het onderwijs aan uw kind of over
de gang van zaken in de groep van uw kind adviseren wij u in de eerste plaats
contact op te nemen met de betreffende leerkracht. Indien dit naar uw mening
niet tot een bevredigend resultaat leidt, kunt u contact opnemen met de
directeur van de school. Bij haar kunt u ook terecht wanneer u vragen heeft
over de algemene gang van zaken op de school. Komt u er samen niet uit dan kunt
u zich desgewenst wenden tot het College van Bestuur van OPOZ.
De wet verplicht elke school een klachtenregeling te hebben.
Er is op iedere school binnen OPOZ ten minste één contactpersoon
klachtenregeling die de klager verwijst naar de directeur, het bevoegd gezag of
de vertrouwenspersoon.
Op onze school is een contactpersoon klachtenregeling, een lid van de oudergeleding van de MR. Zijn.haar taak is om een klager te
begeleiden bij het volgen van de juiste procedure. E-mailadres:
vertrouwenspersoonopoz@gmail.com
Ouders/verzorgers, die een klacht hebben tegen de school en
die er op de school zelf met de leerkracht en de directeur niet uitkomen,
kunnen hun klacht indienen bij het College van Bestuur van het OPOZ,
Blauw-Roodlaan 156, 2718 SK Zoetermeer, telefoon 079-3290825;
e-mailadres: info@opoz.nl
Het OPOZ is – met alle scholen – aangesloten bij de landelijke
klachtencommissie. Het adres van deze commissie luidt: Stichting
Onderwijsgeschillen, t.a.v. Landelijke Klachtencommissie, Postbus 86191, 3508
AD Utrecht, telefoon 030-2809590; e-mailadres: info@onderwijsgeschillen.nl .